Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

lördag 24 mars 2012

Tv-serie-tips: Supernatural


Supernatural handlar om bröderna Dean (Jensen Ackles, är bl.a. med i några avsnitt av Dawson's Creek) och Sam (Jared Padalecki, som förvirrande nog spelar karaktären Dean i en annan favvoserie; Gilmore Girls) Winchester som jagar övernaturliga varelser. Det är en slags detektivserie, fast skurkarna är, istället för simpla människor, demoner, shapeshifters, spöken eller några andra övernaturliga monster. En av höjdpunkterna med serien är Sam och Deans jargong, deras charmiga sätt att liksom driva med varandra. De är ganska stereotypa bad boys, men mest intressant är hur de samtidigt driver med stereotyperna. Imponerande är också hur de varje säsong får allt värre monster att tampas med. Jag har nu, efter snart sju säsonger, tappat räkningen på hur många gånger de räddat världen, och jag slutar aldrig att i slutet av varje säsong tänka: Hur ska de toppa det här? Vad kan vara värre? Men hittills har de faktiskt lyckats. Det är genomtänkt med en mytologi som åtminstone inte jag kan hitta några brister i.

Coola grabbar, läskiga monster och en hel del humor - vad mer kan man begära?

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag såg nåt eller några avsnitt av första säsongen, att det har blivit så många säsonger alltså.../ Karin

    SvaraRadera